torsdag 28 oktober 2010

"80% of the final exam will be based on the one lecture you missed and the one book you didn’t read."

Juleskum!! Ah, sweet memories... Vågar man hoppas att IKEA köper in dem?!
Jag måste säga att jag verkligen uppskattar aktiviteten på mitt förra inlägg. Kärleksfullt.

Och idag har jag äntligen avklarat veckans alla deadlines och tenta. Återstår att se om det är godkänt, men en komplettering eller två kan jag väl leva med. Jag tänker ändå ta det lugnt i helgen. Jag skickade in min sista artikel vid halv tio ikväll. Efter det tyckte jag att jag äntligen förtjänade att få titta på en film, så jag har precis tittat på Dorian Gray och druckit lite te. Så underbart. Och filmen var fantastisk. Dock läskigare än vad jag trott.. Har längtat och drömt efter den så länge och nu kan det bli svårt att somna... Men det var det värt. Fabulous!

Ett smakprov:


Colin Firth! Men den är bra av många fler anledningar så klart. Boken tillhör ju en av de bättre i litteraturhistorien så det är en mycket god plattform att starta från. Den rekommenderas också om den inte redan är avverkad.

Nåväl, nu börjar det trots allt bli sent så jag ska göra mitt bästa för att undvika dessa nya demoner och krypa till kojs. Wish me luck..

Stay glamour!

Dagens godis;
Tillfälligt stopp på deadline- och tentaångest. Och sen blir det jul. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar