söndag 10 oktober 2010

"When I die I want to go to Vogue."

Upprättelse! Go vänner. En ensam kommentar till förra inlägget (den enda kommentaren på många inlägg, men vem håller räkningen?!) informerade mig om en liten utmärkelse. Jag är djupt rörd. För er som missat så kan ni läsa motivationen på den här sidan http://missgraphic.blogspot.com/2010/10/cherry-on-top-award.html Tack Therése! Puss på dig!

Idag har jag tagit mig en trevlig söndagspromenad. Måste säga att vädret den här helgen har varit (är) fantastiskt. Soligt, molnfritt och lagom kallt. Utrecht har visat upp en mycket fin och tidigare okänd sida. Generellt är det mulet och kvavt. Så det här var mysigt. Jag gick längs kanalen och kollade in husbåtarna. Försökte desperat se in i dem utan att bli sedd. Vilket är svårt. Men det gick bra med några i alla fall. Husbåtar rocks! (Hahaha!)

En nackdel med vädret är att jag inte riktigt lyckats fokusera på läxorna än. Jag vill egentligen ut igen. Vi kan ju säga att det är det som håller mig ifrån läxorna och inte bara lättja. Det har hopat sig lite. Än är det inte för sent att göra ett bra jobb, men det enda jag egentligen vill skriva på just nu är min önskelista så jag blir distraherad.

Igår gick min promenad in till stan. Jag drack en väldigt god latte i ett kafé med fina fotografier. Jag köpte Paris Vogue som firar 90årsjubileum med ett 620 sidor tjockt nummer. Den tidningen är så här fin:

€ 7,20 mycket väl spenderat. Varje blad är en fröjd för ögat.

Sen gick jag på bio och såg "Eat. Pray. Love." Också mycket mysig. Väldigt helgig. Jag försökte hitta några livsläxor i den. Försökte hitta min egen resa och dra sena lärdomar. Har fortfarande inte bestämt mig för hur det gick.
Men jag måste ju meddela att jag såg den här filmen i en ny biograf (alltså, ny för mig) och det var en jäkla skillnad. Här var det bra lutning i salongen, ljudsystemet levererade och stolarna var mjuka. Men pausen är tydligen nationell. Och väldigt seg.

Jaha, ja... Det var väl det. Nu ska jag faktiskt försöka plugga på riktigt. Om bara fem dagar kommer jag till Göteborg och det hade ju varit skönt om jag inte behövde ta med mig alla läxor dit.. Wish me luck!

Stay glamour!

Dagens godis:
5 dagar till hem!! Vet inte när jag längtade hem på det här sättet sist.

3 kommentarer:

  1. hade varit väldigt snällt om du kunde få med dig en husbåt hem, det hade varit riktigt kul att flytta in i en! 3 DAGAR KVAR! underbartunderbart

    SvaraRadera
  2. Bodil!! Jag älskar dig! 3 dagar.. det simmar i huvudet och skakar i hjärtat. När som helst nu. Och jag kan verkligen se mig dig bo på en husbåt. En del är helt sanslösa. Vi kanske kan guppa fast någon vid lejontrappan?!

    SvaraRadera
  3. Jag ser fram emot när du ska börja upptäcka min gamla hemstad Århus! Själv har jag ju inte bott där på evigheter och mycket har hänt. Garanterat en härlig studentstad! Käthe

    SvaraRadera