torsdag 14 oktober 2010

"Riddle me this, riddle me that, who's afraid of the big, black bat?"

Jag har precis duschat i ett, förmodligen mögligt, dragigt gammalt badrum, med en skräppåse innanför dörren som någon dragit in från köket (!) och jag kan meddela att "skylten" som hänger över toaletten inte fungerar.

Dessutom måste jag också säga att jag fick igång dammsugaren härom dagen. Efter att ha bänt upp den med en kniv visade det sig att megamiffot som använt den före mig har dammsugit utan en påse i. Damm och skit hade täppt till allt. Det är åtgärdat, även om dammsugaren fortfarande väser rätt bra. Jag bryr mig inte.

Det känns överflödigt att förklara att jag nu längtar hem mer än jag någonsin tidigare upplevt. Och det är mindre än ett dygn kvar nu. Helt sanslöst. Imorgon flyger jag tillbaka till Göteborg. Imorgon.
Detta betyder också att halva terminen har gått. Schysst.

Som ni har förstått vid det här laget så bleknar all aktivitet i jämförelse med fredagens flygresa, men jag kan ändå meddela att jag idag besökt the International Criminal Tribunal for the former Yugoslavia, i Haag. Har vi något officiellt svenskt namn för det? Inte Haag, utan tribunalen. Såg liten del av en rättegång, fick information från serbisk nyhetsbyrå och avslutade med en lunch i centrala Haag, serverad av sedvanligt otrevlig holländska. Men det smakade helt okej.

Den här nyheten är främst riktad till min älskade Bodil, men det är självklart av intresse för alla med ett filmintresse. Tom Hardy är troligen rekryterad för att spela the Riddler i Nolans nästa Batmanfilm. Can I get a Amen?!

Dagens godis;
1 dag till Göteborg.
Och som körsbäret på den grädden till moset så tror jag bestämt att jag framgångsrikt länkat en hel artikel utan att behöva skriva in den fula länken i min text ovanför. Nicely done?!

1 kommentar:

  1. AMEN SISTA!!
    fantastiskt, underbart, hallelujah moment!
    Du kommer hem, tom hardy är en stjärna och en blivande familjemedlem (på ett eller annat vis) och återigen, du kommer hem!
    Puss, ses SNART!

    SvaraRadera